BiografiHolger Bjerre-Hatwary var søn af en sagfører i Præstø, der kort efter hans fødsel blev herredsfoged i Blokhus og senere forflyttet til Terndrup. Han tog studentereksamen og læste filosofikum, man da hans far var imod at han gik teatervejen gik han i lære i en blondeforretning og kom senere i Magasin du Nords lingeriafdeling og kjoleafdeling på Kgs. Nytorv. Som 23-årig rejse han til Berlin, hvor han tog danseundervisning og sammen med skuespillerinden
Emilie Sannom indstuderede han et dansenummer, som de uden nogen større succes optrådte med på varietéer i Breslau, Düsseldorf, Køln og Rostock. Senere fik han Emy Petersen (senere Spengler) som dansepartner og de blev i 1913 ansat i Cirkus Variéte under navnet "The two Hatwanys". Parret havde engagementer på Folkan i Gøteborg og Frederikstorvs Variéte i Aaalborg inden de blev engageret på Oscarsteatret i Stockholm i operetten "Den kyske Susanne". De turnerede herefter rundt i Sverige med Karin Swanströms teaterselskab og kom også til Finland og Rusland, hvor de optrådte på forskellige varietéer. Ved 1. verdenskrigs udbrud rejste de tilbage til København, hvor deres samarbejde ophørte. Med sin tredje dansepartner
Else Schiwe - den senere engelske grevinde Beauchamp - havde han engagementer på Dovrehallen i Oslo, varieté Hjorten i Tronhjem og varietéer i Budapest, Breslau, Berlin og Prag. Her blev den tjekkiske danserinde Marja Nina hans nye dansepartner. Sammen optrådte de på varieté, på turnéer og på Nationalteatret i Prag i "Den solgte brud". Efter et engagement i Zürich rejste Holger Bjerre tilbage til København. Han debuterede selv som skuespiller hos
Harald Stabehl i Esbjerg som den unge døgenigt Josef i folkekomedien "Den ny husassistent" og senere medvirkede han i en revy med Ketty Mantza som dansepartner. Han fik derefter opgaven at engagere og indstudere et dansekor til revyen og det blev indledningen til hans senere tilværelse som revy- og danseinstruktør ved samtlige teatre i Danmark, Norge, Sverige og Finland. I mere end 30 år prægede den ofte temperamentsfulde balletmester ikke blot Danmarks men hele Nordens revyscener som koreograf med sine Bjerre-girls, der fra 1941 hed Holger Bjerre Balletten. Han satte operetter op for
Gerda Christophersen, bl.a. "Valsedrømme", "Bajaderen" og "Madie", hvor han iøvrigt selv medvirkede. Fra 1925 var han tilknyttet Scala og i det hele taget var han med overalt hvor der skulle laves revy eller operette både herhjemme og i udlandet fx. på Mayolteatret i Oslo, Volksoper i Wien og Wintergarten i Berlin. Selv havde han rollen som Paganel i "Kaptajn Grants Børn". I 1930/31 nåede han både at sætte en revy op på Kasino i Århus, havde et hold girls i Oslo, satte operette op i Malmø, forberedte revy hos
Betty Nansen samtidig med at operetten "Wonder-Bar" havde premiere på Fønix Teatret i december 1931. Sammen med
Kai Normann Andersen og Kaj Rasmussen var han en overgang direktør for Allé-Scenen, men tabte en formue på projektet. Gennem 11 sæsoner satte han sit koreografiske præg på Cirkusrevyen. Han var balletmester på Södrans Revy hos Gustav Wally i "Honnör för 39!" og i Storan Wally Revyn "Uppåt igen". I kompagniskab med danseren Arly Marvil investerede han i - og drev i 1950erne blomsterforretningen Andebakkens Vesterled på Smallegade 41 på Frederiksberg. Efter nedtur på grund af et stigende alkoholproblem og indlæggelse på psykiatrisk afdeling tog Holger Bjerre ophold hos bekendte i Tanger, hvor han ernærede sig som bartender og med at indkassere penge for et agentur for flaskegas "Danagas". Han endte som blomsterhandler i Casablanca. Holger Bjerre udgav selvbiografien: "Kedeligt var det ikke".