Lise Ringheim | |
Gunnar Lauring | |
Peter Poulsen | |
Bendt Rothe | |
Bjørn Puggaard-Müller | |
Henning Moritzen | |
Knud Hallest | |
Bodil Udsen | |
Henry Nielsen | |
Ebba Amfeldt | |
Rigmor Hvidtfeldt | |
Karen Lykkehus | |
Clara Østø | |
Frede Heiselberg | |
Tanya Solano | |
Rafael Panza | |
Manuel Heredia | |
Pepe | |
Jørn Jeppesen | |
Hannah Bjarnhof | |
Paul Hagen | |
Mette Bang | |
Aase Dailey | |
Bente Juul |
Instruktion | Ole Berggreen |
Manuskript | Ole Berggreen |
Musik | Ib Glindemann |
Musik | Louis Gasté |
Dekorationer | Togo Esben |
Kopi | Johan Ankerstjerne A/S |
Tonemester | Niels Ishøy |
Produktionsleder | Niels Drechsel |
Sangtekster | Mogens Kaarøe |
Make-up | Alice From Andersen |
Klip | Oscar Rosander |
Klip | Ann-Lis Lund |
Klip | Carsten Dahl |
Fotograf | Henning Bendtsen |
Belysningsmester | Otto Jørgensen |
Produktionsselskab | Laterna Film |
Tone assistent | Henning Møller |
Instruktion assistent | Rita Berggreen |
Instruktion assistent | Joe Ochua |
Fotograf assistent | Per Stæhr |
Script | Jette Kehlet |
Udlejning | A/S Palladium |
Produktions assistent | Tørk Haxthausen |
Regissør | Iwan Poulsen |
Tone mix | Arne Lintner |
Musikoptagelse | Birger Svan |
Arrangeret musikken | Ib Glindemann |
Kostumier | Niels Holm |
Scenetekniker | Per Gonnsen |
12/3-2004 på DK4 |
Før filmoptagelser havde man regnet med at Ebbe Rode ville påtage sig en større rolle. Filmoptagelserne under de sydlige himmelstrøg var en varm fornøjelse for skuespillerne, der måtte filme i solen, mens termometret viste 40 grader i skyggen. Ydermere "tryllede" fotografen Henning Bendtsen med projektører og refleksskærme, som fik varmen til at stige med yderligere nogle grader. Flere af skuespillerne blev syge under filmoptagelserne. Værst for Grethe Frische, der fik hedeslag og som måtte flyves hjem i ambulancefly og erstattes af Clara Østø. Jørn Jeppesen fik en ondartet blodforgiftning efter et giftigt insektstik og Bendt Rothe var offer for en maveforgiftning. Iøvrigt blev filmoptagelser noget forsinket, da man mod forventning troede at man blot kunne tage til Mallorca, stille kameraet op og filme. Men den gik ikke i Spanien. Først måtte produktionslederen kæmpe med toldvæsenet for overhovedet at få det filmtekniske udstyr udleveret. Så måtte Tørk Haxthausen ile til Madrid og kæmpe en dyr dyst før kameraet fik lov at snurre og først efter at et spansk hold med en hjælpeinstruktør var blevet tilsluttet det danske filmhold. Mette Bang blev kun fotograferet bagfra og på lang afstand, da hun ikke havde en selvstændig rolle i filmen, men skulle illudere Bodil Udsen, der ikke selv kunne være tilstede på grund af sit engagement i Cirkusrevyen. Filmholdet havde hovedkvarter på "Hotel Lis" i Palma. Også i de hede siesta-timer mellem klokken 14 og 16 blev der lavet optagelser. En dag målte man 56 grader på det sted, hvor den debuterende filmskuespiller og fotomodellerne Aase Dailey og Bente Juel skulle stå foran kameraet. Helt eventyrlig varmt blev det da der blev sat tre stærke projektører op for at udviske de skarpe skygger i ansigtet. Mette Bang, der var stand-in for Bodil Udsen - og udstoppet med skumgummi, måtte somme tider skifte kjole otte gange i løbet af fem timer, fordi kjolerne næsten smeltede på hende. Der blev bl.a. taget scener i bugten Portals Veis, hvor Mette Bang skulle vinke med armen og le. Scenen måtte tages om fyrre gange, men varer i filmen kun cirka 20 sekunder. Det var under filmdirektør Poul Bang's rejse til Paris at Mette Bang - på kraftig opfordring af en veninde - meldte sig til udtagelsen, da man søgte en stand-ind for Bodil Udsen til filmen fra Mallorca. Hun gled forbi 25 rivalinder og blev omgående engageret til at rejse til Mallorca for at remplacere Bodil Udsen, der pænt måtte passe jobbet i revyen på Dyrehavsbakken. |