Toget er bygget af Societa Italiana Ernesto Breda per Costruzioni Meccaniche, Milano, Italien i 1898. Byggenr. 402. Tophastigheden var 50 km/t.
Lomotivet har levet en omflakkende tilværelse. Bl.a.har det været benyttet af DSB i mange år, før blev det udlejet til Varde-Nørre Nebel Jernbane, før det blev solgt til Høng - Tølløse Jernbane, hvor det var tilhørende under indspilningen af "Charles Tante". I 1978 blev det solgt til Dansk Jernbane Klub - og var bl.a. i Høng 1981, Roskilde 1993-94, Næstved 1994. Flyttet fra Næstved til Hvalsø i 1999, videre til Holbæk og Tølløse i 2001.
Den 6. februar 2006 brændte remisen i Nykøbing Sjælland. Inde i remisen stod to gamle lokomotiver der allerede dengang var blevet overtaget af Dansk Jernbane Klub.
Det ene af de to lokomotiver var damplokomotivet G625 - med kælenavnet Gerda, der ved branden fik store skader. I de seneste år inden branden var G625 et meget populært udflugtstog.
Den 1. marts 2008 ankom lokomotivet til DJK's vognhal i Marslev på blokvogn. I Marslev har Dansk Jernbane Klub en opbevaringshal for ikke rullende materiel. Lokomotivet er hensat - og står ikke til at blive restaureret med det første.
Foruden at medvirke i "Charles Tante" har toget været benyttet i "Lenin, din gavtyv" i 1972.
https://www.jernbanen.dk/damp_solo.php?s=1&lokid=535